martes, 3 de noviembre de 2020

CUARTO PERIODO INGLÉS GRADO ONCE Taller No.5 Noviembre 12 11.1 Noviembre 13 11.2

  

Thursday November 12th  Grade. 11.1

Friday  November 13th  Grade. 11.2

Note:

1. los  talleres se desarrollan en cuaderno

2.  Se continua trabajando con los libros "ENGLISH PLEASE" 11 , grado once
     el cual pueden descargar en el siguiente enlace:


3.En el enlace  
 http://www.colombiaaprende.edu.co/es/colombiabilingue/123812 audios mp3 english please track EP3 escuchar el audio 56 (Track 56 ). 

TOPIC AND GOALS


Topic:    HEALTH  

                     Module 3 unit 3  lesson 7 (pág 110)

Language Focus: Gerunds (ing)                               
Goal:    writing: a dialogue  about unhealthy 
                   Speaking: talk about diets and healthy eating.


MOTIVATION (WARM UP)


La forma -ing

Un verbo terminado en "-ing" puede ser un "present participle" o un "gerund". Ambas formas tienen grafías idénticas, lo que las diferencia son sus funciones dentro de la oración.

Present participle

El "present participle" suele emplearse sobre todo como componente de la forma progresiva de un verbo, tras verbos de percepción y movimiento, o como adjetivo.

"Present participle" en la forma progresiva del verbo

El "present participle" es uno de los elementos que componen las formas progresivas ("continuous") de los verbos en inglés, ya sea en presente, pasado, futuro, condicional, etc. El verbo auxiliar es el que se conjuga para indicar el tiempo verbal, mientras que el "present participle" permanece invariable.

Ejemplos
  • He is painting.
  • She was waiting.
  • They will be coming.
  • We would be staying.
  • would have been leaving.
"Present participle" tras verbos de percepción

El "present participle" puede emplearse después de verbos que expresan percepción, siguiendo la construcción verbo + objeto + "present participle", para indicar la acción percibida.

Ejemplos
  • We saw him swimming across the pond.
  • watched her painting Sarah's portrait.
  • I couldn't hear her singing because of the noise.
  • I would like to see you knitting sometime.
"Present participle" tras verbos de movimiento, acción o posición para indicar actividades paralelas.
Ejemplos
  • She sat looking at the sea.
  • He walks reading his newspaper.
  • cook listening to the radio.
  • Sally lay listening to the bugs in the grass.
"Present participle" como adjetivo
Ejemplos
  • Did you read that amazing book?
  • This movie is so exciting!
  • His economics class is boring.

Consulta más información sobre el uso del "present participle".

Gerund

El "gerund" inglés siempre tiene la misma función que un nombre, a pesar de parecer un verbo. Puede utilizarse del mismo modo que un sustantivo.

El "gerund" como sujeto de la oración
Ejemplos
  • Eating people is wrong.
  • Driving too fast is dangerous.
  • Walking is good for you.
  • Your knitting is beautiful.
El "gerund" después de preposición
Ejemplos
  • Can you sneeze without opening your mouth?
  • She is good at painting.
  • I was the fastest at climbing the rope.
  • He learns music by listening to the chords.
El "gerund" después de determinados verbos
Ejemplos
  • like cooking.
  • He enjoys walking.
  • They hate milking cows.
  • I can imagine drifting away in a balloon.
El "gerund" en nombres compuestos
Ejemplos
Reading.

1.  Read the definition about well-being.  Write about the things in your life that make you feel happy and healthy.


______________________________

2.  What do you do to keep healthy?  Look at the pictures and tick which are good habits for your health and growth. Explain why.


___________________________________

FOCUS ON LANGUAGE 


3.  Complete the sentences with the words from exercise 2.  Remember to write in your notebook.


4.  Read the Useful language box.  then complete the sentences so they are true for you. 


READING


5. Look at the Key words from the first paragraph of the text.  What do you think the rest of the paragraph will be about?


6.   Read the rest of the text and identify the key words in each paragraph. Then choose the correct heading a-e for each paragraph.


LISTENING

7.  Read the four levels of the food pyramid with these words.  Then listen and check your answers.
En el enlace  
 http://www.colombiaaprende.edu.co/es/colombiabilingue/123812 audios mp3 english please track EP3 escuchar el audio 56 (Track 56).  



8. Choose the correct answer.  Then listen again to check. 
 
En el enlace  
 http://www.colombiaaprende.edu.co/es/colombiabilingue/123812 audios mp3 english please track EP3 escuchar el audio 56 (Track 56).  







No hay comentarios.:

Publicar un comentario